onsdag 16 september 2009

Heja Pia, Heja Sverige!

Fotbollsflatan, Heterobruden och Akademikern sitter och diskuterar damfotboll sent på kvällen. De dricker öl och röker en handfull cigg.

Ak: Så, sammanfatta Sveriges EM nu då. Du har ju knappt sagt ett ljud om EM.
FF: Bläää! Hmm, blää, blaaa, bla bla. Puh, Pia Sundhage. Hmmpf, bla bla bla Pia, Pia bla bla. (pratar väldigt fort och en aning osammanhängande om floppmatchen mot Norge, det bedrövliga passningsspelet och Pia)
HB: Pia, ständigt denna Pia! Är du kär i den där Pia eller?
FF och Ad: Skratt!
HB: Det enda du gör är att prata om Piiiiiia. Aaaah, jag blir gaaaalen.
Ak: SKRATT! Du vet uppenbarligen inte hur stor Pia faktiskt är.
HB: Du ska ju bli kär i mig. När ska du bli kär i mig egentligen?
FF: När Sverige vinner ett djävla mästerskap med Pia som förbundskapten. Jag svär. DÅ ska jag bli kär i dig.
HB: Heja Pia, heja Sverige - Heja heja heja Sverige!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar