lördag 26 september 2009

Du är flörtig

Fotbollsflatan har - mer eller mindre - blivit utskälld av Filippa Bark. För att någon blivit sårad av Fotbollsflatan. Fotbollsflatan har under några veckors tid haft en beundrarinna. Jag fattade inte det fören igår då det blev skrivit på min näsa av denna brud. Innan dess har jag sätt det som en rätt oseriös flört. För att det är så Fotbollsflatan är. Hon har en flörtig relation till de flesta. Utan att gå ett steg längre med någon. Det är Fotbollsflatans sätt att vara. Ett tag hade jag 3 fruar - men jag har aldrig varit gift - och friade till en fjärde - men jag har aldrig gått ned på knä på riktigt. Senast i raden av Fotbollsflatans mindre seriösa brudar och förhållanden är det där med Heterobruden. Vi har bestämt att vi ska gifta oss, flytta ut till en hydda i skogen där vi endast odlar vår egen mat, och skaffa 11 ungar. Detta påhitt är precis lika oseriöst som alla tidigare påhitt.

Åter till denna beundrarinna. Fotbollsflatan och Beundrarinnan sprang på varandra för första gången för någon månad sedan. De har sedan dess tittat på fotboll tillsammans och även hunnit med en fika. Efter det befann de sig på samma fest och de har sprungit på varandra några gånger om dagen och ibland diskuterat lite, ibland bara hälsat för att sedan springa vidare åt varsitt håll. Det där flörtiga sättet som FF ofta visar upp har enligt FF inte funnits där. Men för en vecka sedan trilla det in några halvflörtiga sms till FF:s telefon - avsändare, Beundrarinnan. Som sig bör svarade jag på dessa sms, väldigt nedtonat tyckte jag. Filippa Bark höll inte med. Dels uppmuntrade jag Beundrarinnan genom att använda mig av dubbeltydlighetens ädla konst. Dels borde jag varit brutalärligt från början. Tycker Bark, och till viss del kan jag hålla med.
Jag försökte länge försvara mig med att "det är sådan jag är, jag driver med både mig själv och andra". Det köpte inte Bark. Hon köpte inte heller att jag hela tiden trott att Beundrarinnan var totalt hetero (då hon del aldrig gett mig anledning att tro något annat). Bark köpte inte att jag INTE flörtat tillbaka "Det är så du är, du är flörtig. Tillslut trillar någon dit, det borde du ha förstått".

Bark vann tillslut denna diskussion och Fotbollsflatan erkände sig skylldig, men lade också till att "ja, okej. Fan! Men jag har ju bara varit mig själv. Och jag tycker faktiskt jag har tonat ned mig själv här".
Det tar dock inte bort det faktum att Beundrarinnan nu är sårad och Fotbollsflatan insett att hon måste tona ned sig själv ännu mer. Kanske också förändra sig själv, sluta driva med folk. Lägga bort den där flörtiga, men totalt oseriösa attityden hon har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar