onsdag 16 september 2009

Blivande förbundskapten?

The Boss och Fotbollsflatan dricker öl och diskuterar vem som skulle vara en lämplig förbundskapten om Mr Dennerby, mot förmodan, skulle få lämna sin post.

Boss: Experten, vad säger du?
FF: Torbjörn Nilsson? Njaaa. Rickard Holmlund? Hmpf! Det finns ju fan ingen!
Boss: Öööhm, vad heter hon nu? Hon som du alltid pratar om... Jag har det på tungan. Heter hon? Heter hon Pia?
FF: PIA! Men knappast troligt att hon skulle lämna USA för Sverige. Inte nu i alla fall.
Boss: Sant, så sant.
FF: Dennerby kanske ska sitta kvar ändå. Vi har ju ingen bättre liksom - tuff shit!
Boss: Men nu vet jag! DU borde ju bli förbundskapten.
FF: Jag?
Boss: Ja! Seriöst. Du har ju så mycket kunskap som du bara kastar bort.
FF: Ursäkta, kastar bort?
Boss: Du kan ju allt, seriöst. Och vad gör du med din begåvning, egentligen?
FF: Jo, jag vet inte om du missat det... MEN jag har ju planer på att bli Sveriges bästa sportjournalist.
Boss: Du borde bli förbundskapten. Helt ärligt. Ta och fundera på det i några dagar. Sen kommer du inse att jag har rätt för du vet...
FF: Jajaja, jag vet. Du har ALLTID rätt. Jag har börjat fatta det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar