lördag 12 september 2009

FF och Heterobruden

Fotbollsflatan och Heterobruden träffades mer eller mindre av en slump då de ofta tycks befinna sig på samma ställen vid samma tidpunkter. Snabbt insåg de att de var rätt lika, hade samma värderingar och framför allt samma humor. Snart satt de och drack öl någon gång här och där, rökte cigg tillsammans och spelade spel. Det dröjde inte länge fören FF var igång med sitt vanliga snack. Homosnack. Sedan visade det sig att HB är mer hetero än man kan bli och har pojkvän. Följande konversation äger rum när HB och FF är på väg ner till tågstationen för att möta upp HB:s pojkvän.

FF: Tänk om han hatar mig? Din pojkvän, shit det vore illa. Ska jag råsmöra eller?
HB: Hallå, men ni ska ju inte tycka om varandra! Ni ska ju slåss om mig!
FF: Just det, glömde.
HB: Aaah, han är ett pucko.
FF: Ni bråkar rätt mycket va?
HB: Vi bråkar typ jämt, vi är inne i sådan period nu.
FF: Tur att du har mig då (skratt)
HB: Eller hur! Det kommer typ sluta med att jag dumpar honom och blir kär i dig istället.
FF: Heheh! Det vore humor. För du vet, jag blir liksom inte kär i heterobrudar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar