onsdag 5 augusti 2009

Fetdumpad

Strulet med Härlig tog sin start för några veckor sedan. Härlig festade loss under en tripp till Hultan medan FF deppade över idiotiska läkare, nyheter om att 16-åriga lillasyster dejtade en man dubbelt så gammal som systern och strulande familjeförhållanden. Mitt i all bedrövelse får FF ett sms av Härlig.

”Det var en galen kväll igår, Ariel och jag hånglade så mycket att hennes piercing försvann. Galet!”

När Härlig tillslut äntrade lägenheten i Stockholm var oförståenden total. FF förstod inte hur Härlig kunde hångla med Ariel och Härlig i sin tur kunde inte förstå hur FF kunde vara så upprörd över saken. Det hela slutade med att Härlig och FF skildes åt grymt oense. I en vecka pratade de endast via sms och mejl och oftast var det inte artighetsfraser som utbyttes. Tillslut vek jag ned mig. Skickade ett förlåtsms och allt var bra igen. I två dagar. Sedan, under en romantisk kväll innehållandes hemlagad mat, te, vin, promenad och film. Och bråk. När FF och Härlig ligger i sängen och myser börjar den helt absurda konversationen ta form.

Härlig: Så nu är jag tillsammans med The Cat.
FF: Va?
Härlig: Ja, jag och The Cat, vi är tillsammans nu.
En lång tystnad följer innan jag tar mod till mig och öppnar munnen.
FF: Men… Vi då? Vad händer med oss nu?
Härlig: Vi har ju aldrig varit tillsammans.
Härlig: Förlåt, förlåt jag förstod inte. Förlåt (här börjar Härlig klappa/smeka FF som puttar bort Härlig och lämnar sängen).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar