torsdag 6 augusti 2009

Det är inte alltid tanken som räknas

Fotbollsflatan och Härlig bestämde sig, efter några rätt aggressiva mail, tillslut för att de skulle försöka umgås som vänner. Och fotbollsflatan trodde att det skulle funka. Dels för att Härlig klart och tydligt sa att hon ”inte ville att relation skulle förändras och att om det händer kommer jag bli väldigt, väldigt ledsen” dels för att Fotbollsflatan krälade på botten och var sjukt såld på Härlig och innerst inne hoppades att närhet skulle göra dem till ett par igen. Ganska snabbt stod det klart att det inte skulle bli så.

Härlig spenderade allt mer tid med sin nya kärlek The Cat och Fotbollsflatan tycktes falla bort från Härligs radar. Det där med att relationen inte skulle förändras verkade mest vara tomt prat. Och jag förstod att vissa saker skulle raderas ur relationen. Men efter några veckor utan telefonsamtal, mail eller sms tappade Fotbollsflatan tålamodet och ställde krav. Krav på att de skulle umgås. Krav på att Härlig skulle vara beredd att umgås och prata. Finnas där på det sett man bör i en vänskapsrelation. Härlig förstod då inget. Hur kunde FF ställa dessa helt orimliga krav? Vad menade FF med att hon inte kände sig betydd? Härlig hade ju tänkt ringa (senare...) då hon fick det där desperata "jag-vill-inte-dö-men-just-nu-pallar-jag-inte-livet"smset. Härlig hade ju tänkte stötta FF inför mötet, dagen, med Advokaten och Ursula. Härlig hade ju tänkt skicka det där peppande mailet. Härlig hade ju tänkt ta den där fikan.

Det är väl tanken som räknas ändå, tralala...

När Fotbollsflatan, med rätt mycket ironi, förklarade att - "men vad bra, hade tänkt! Shit pommes" och Härlig bad henne slopa ironin eller hålla käften förstod FF att denna relation var körd. Med mindre ironi och en underton av förakt förklarade FF att - "Hade tänkt, hur fan tror du det hjälper mig? Jag är helt djävla pist of över att du fan aldrig anstränger dig för att finnas där för mig!" (behöver jag nämna att den reaktion som följde var A. Sluta svär! B. Men jag har ju sagt att jag hade tänkt...)

Och den relationen var passé.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar