tisdag 6 oktober 2009

The Funny One

Det är dags att presentera det personer Fotbollsflatan spenderar den mesta av sin tid med, då FF nu för tiden bor på ett internat. Först ut är The Funny One. Låt mig presentera henne på ett rättvist sätt utan att bli alltför tradig tänkte jag delge er två konversationer som ägt rum under kvällen.

Fotbollsflatan, The Funny One och Happie sitter och tittar på "Halv åtta hos mig". Happie och FF gnäller på vinsnobben.
TFO: Ni är ju bara avundsjuka. Bara för att ni är fattiga studenter.
Happ: Neää, jag skulle nog aldrig vilja bli sådär. Men jaoo, lite avundsjuka kanske.
FF: Sällan, jag är verkligen inte avundsjuk på något vinsnobb.
TFO: Skärp dig. Det är klart du är! Du sitter här med trasiga byxor, en t-shirt som är flera år gammal och du köper AxeIca - för 30 spänn.
Happ och FF: Skratt!
TFO: Och vad dricker du? Vatten! Det är gratis, inte fan dricker du vin!

Senare på kvällen sitter FF, TFO och Happie ute och röker. Exet med stort E diskuteras.
FF: Men gjorde jag rätt som dissade henne?
Happ: Gud ja! Men du... Du ångrar dig väl inte?
FF: Nej...
TFO: Jag säger bara såhär. Om hon någonsin kommer in här så åker du ut. Inget snack om saken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar