fredag 9 oktober 2009

Dream team

Det ultimata laget, finns det något sådant? Real Madrig har försökt, och till viss del kanske även lyckats, att sätta ihop ett drömlag. Problemet är väl att bra spelare inte nödvändigtvis kompletterar varandra eller gör varandra till ännu bättre fotbollsspelare. Men nu ska jag leka med den tanke Real Madrid, Chelsea och Barca fött. Nu ska Fotbollsflatan testa att ta ut det bästa Dream teamet som någonsin skådats i damfotbollsvärlden. Jag riktar in mig på svenskor och kallar således det för Dream team of Sweden. Då jag följt landslaget sedan 2000 är det under 2000-talet jag kommer att röra mig, spelare så som Börjesson, Sundhage och Videkull (för att bara nämna några fantastiska fotbollsspelare som inte följde med in i 2000-talet) kommer alltså inte tas ut i detta lag. Därför att jag aldrig sett dem spela. Jag kan bara ta ut de spelare JAG sett och vuxit upp med. Jag kan inte bygga mina sanningar på andras åsikter. Det jag redan nu, från början, också vill påpeka är att en spelare inte kan vara på topp jämt. Men i mitt huvud, och i detta lag, leker vi med tanken att dessa spelare presterar på topp just precis nu. Alltså - jag tar ut spelare på de premisser som rådde när det stod där, högst uppe på toppen.

Caroline "Carre" Jönsson"

Sara Thunebro
Hanna "Markan" Marklund
Jane Törnqvist
Kicki Bengtsson

Tina Nordlund
Malin "Mosan" Moström
Frida Östberg
Therese "Terre" Sjögran

Hanna "Ljungan" Ljungberg
Victora "Vickan" Sandell Svensson


På avbytarbänken: Sofia Lundgren, Karolina Westberg, Caroline Seger, Anna Sjöström, Lotta Schelin

Carre känns, mer eller mindre given i mål. Backlinjen är en chansning utan dess like. Men då FF anser att Sverige inte haft någon högerback värt namnet under 2000-talet får Thunis vikariera där. Om det funkar lär vi aldrig få veta.
Mittfältet kan, enligt mig, inte bli bättre än vad och likaså anfallet.

Håller du med eller har jag missat något namn? Tveka inte att tycka till, men glöm inte motiveringen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar