måndag 9 november 2009

Pinsamt och omöjligt att förklara bort

Vilken flopp. Måndagens fotbollsgala måste ha varit den sämsta galan någonsin – alla kategorier!
Jag skulle kunna skriva om Almnäs klädbyten, jag skulle kunna skriva om ljudkvaliteten, reklamavbrotten, de patetiskt dåliga intervju-tacktalen, jag skulle kunna skriva om den kvinnoförnedrande galan. Men jag struntar i det. För jag visste redan innan att denna gala skulle bli tråkig, dålig och oerhört osexig. Jag visste det innan jag valde att slå på tv:n. Det jag ska skriva om är Expressen.

I skrivande stund är klockan är 5 minuter i elva. Det är en timme sedan fotbollsgalan 2009 tog slut. Det är nästan en och en halv timme sedan Seger fick sin diamantboll. Men om man nu, 22.54 väljer att gå in på expressens sportsida på nätet kan man inte läsa om Seger – eller någon annan brud heller för den delen. Man kan läsa om Zlatan, Ingesson, Kåmark och Zlatan. Inte någonstans* står det om brudarna som skall hyllas.

Jag kräks! Bildligt talat.
Mina föräldrar köpte alltid hem aftonbladet när jag var liten, alltså har jag redan från barnsben föredragit sportbladet före sportexpressen. Men när jag var 17 år ung förändrades det. Expressens sportchef ringde. Och från den dagen när jag för första gången fick en helsida i expressen har jag tyckt rätt bra om dem. Tills nu. Detta känns bara pinsamt.

*23.10 när jag återigen, av någon oförklarig anledning, väljer att besöka Expressens hemsida igen står det där. Mitt i allt snack om fotbollsgubbarna och Zlatan står det där. "Seger galans stora drottning". Det är en förbättring. Men det är fortfarande både pinsamt och omöjligt att förklara bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar