måndag 9 november 2009

Fotbollsgalan - oerhört osexigt!

Fotbollsgalan som tv-sänds mellan 20 och 22 ikväll känns väldigt ohett. Otroligt osexigt och inte ett dugg upphetsande. Verkligen. Om det inte vore för att Fotbollsflatan är så sjukt beroende av fotboll som hon faktiskt är skulle hon bojkotta galan – utan tvekan. Egentligen borde jag söka mig till någon grupp som kan hjälpa mig ur detta beroende, finns det något som heter Anonyma-Fotbollsmissbrukare kanske? Då slipper jag titta på galan nästa år och slipper således slösa bort två timmar av min tid. För just nu känns det som att kvällens gala kommer stjäla två timmar av mitt liv och inte ge något tillbaka. Oerhört ickehett och grymt osexigt, eller hur?

Seriöst, hur het kan denna gala bli? Fredrik Reinfeldt, Kent, Amanda Jensen och Johan Glans står för underhållningen. Däremellan ska priser delas ut och de lyckliga vinnarna ska hålla korta, tafatta och enformiga tal innan de snabbt jagas av scenen för att lämna plats för reklam. Och nu nås jag av nyheten (?) att de absolut flesta priscermonierna är inspelade i förväg. Detta gör att fotbollsgalan plötsligt känns oerhört B.
Då har jag ännu inte nämnt det faktum att fotbollsherrarna som vanligt ska hyllas betydligt mer än brudarna. För att det är så det är. För att traditionen och trångsyntheten säger att det är rätt. Det är nästan så att jag vill kräkas på hela skiten och strunta i att slå på tv:n när det är dags för ”den stora fotbollsgalan”.
Men det går inte. Är man beroende så är man.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar