onsdag 2 december 2009

Eller så är Vickan ashet i klänning.

Victoria Sandell Svensson har nu fått det yppersta beviset på att hon är rätt folkkär. Eller kommer att bli. För att man kommer att delta i någon form av kändisprogram brukar betyda det, att populariteten skjuter i höjden. Men Let´s dance Vickan, hur tänkte du då?

Fotbollsflatan vet inget om Vickans taktkänsla men som hon rört sig på fotbollsplan antar jag att kan röra sig på dansgolvet också. Det är inte där min oro ligger. Inte heller tanken på hur Vickans fotbollslår matchas till en glittrig klänning – det om något kan bli väldigt intressant att få svar på och man lär antagligen bjudas på ett och annat skratt. Eller så är Vickan ashet i klänning. Men då fotbollsflatan aldrig sett Vickan glittra i klänning under diverse idrottsgalor antar jag att hon helt enkelt inte känner sig bekväm i det klädelsplagget. Och är man inte bekväm brukar resultatet oftast inte bli ashett. Men vi får se.
Det som gör att jag ställer mig frågande till Vickans deltagande i Let´s dance är två olika faktorer. Dels blir Vickan nu ett hett byte för kvällstidningar och skvallerpress. Om hon överlever en månad. Och det lär hon göra. Vill Vickan ha sitt privatliv i diverse tidningar? Öhm...
Utan att utveckla svarar jag nej på den frågan. Nej, det vill hon inte.

Och sedan. Let´s dance är rent utsagt ett skitprogram. Att kändisar dansar i tv är i sig ingen dålig idé och säkerligen underhållande även om fotbollsflatan själv aldrig fastnat för den typen av underhållning. Men Let´s dance ÄR ett djävla skitprogram! Så är det bara. Om jag ska förklara hur jag tänker måste jag rota igenom den gamla datorn och läsa igenom gamla krönikor. Det har jag inte tid med nu. Någon dag, men inte idag.
Så länge kan jag säga att Let´s dance är ett skitprogram och min åsikt bygger på åsikter runt dopade ryskor och dopade svenskor.

1 kommentar:

  1. Är det bara jag som "skäms" när jag ser idrottare utanför sin sport? Inga problem med intervjuer sålänge det på något sätt handlar om deras utövande, men när det handlar om något annat så vill jag helst stänga av ljudet. Detsamma med t.ex. fotbollsgalan, idrottsgalan etc, att bara se dem i klänning är ganska komiskt. Att då behöva se Sandell-Svensson i både klänning och dansa är nog mer än jag kan uthärda. I och för sig behöver jag ju inte kolla...:D

    SvaraRadera