lördag 12 december 2009

Bitter flata söker

Fotbollsflatan är ingen speciellt bra matchmaker. I våras gjorde hon sitt bästa för att para ihop Akademikern med (O)härlig. Hur det gick vet vi redan. Efter det försökte FF istället få det att hetta till mellan Akademikern och Jesus. Tyvärr visade det sig ganska snabbt att Jesus krävde en oskuld och FF insåg att hon slösade med både sin och Akademikerns tid. Efter det har FF leta lämpliga partners till både Skogsmulle och Hippien – eftersom de tycks leva i någon slags bubbla där de tror att FF är bäst i världen, båda på att flörta och att para ihop folk – utan större framgång. Så nu har jag, stukad och misslyckad, lagt den karriären på hyllan. Enda tills nu.
Som vanligt på en ledig lördagsmorgon (öhm, kan man räkna klockan 13 som morgon?) tittade jag in min favoritblogg. Där kunde jag läsa om stolpskott och konsten att inte få ligga. Bitterflatan har tydligen bara träffat stolpskott hittills i livet. Det slår mig att jag inte känner några stolpskott. (O)härlig räknas liksom inte, dessutom vore det en överdrift att påstå att vi idag känner varandra - Och Bitterflatan och (O)härlig skulle aldrig gå ihop, de skulle ha ihjäl varandra efter någon timme i samma rum. Eller Bitterflatan skulle ha ihjäl (O)härlig. BF har liksom lite mer muskler på kroppen än den bruden.
Tillbaka till huvudmeningen nu. Jag känner inga stolpskott och det slår mig att jag nu ska dra mitt strå till stacken och hjälpa Bitterflatan att gräva fram en brud som sitter som en konstspark i krysset och som dessutom släpper till mellan lakanen. Få se nu.

Bitter flata söker fru.
Bitterflatan är smart och klok. Hon viker aldrig ned sig i diskussioner – för att hon ALLTID har rätt och således finns det ingen anledning att vika ned sig. Hon får ibland damputbrott och förklarar titt som tätt hur mjuk hon är, på insidan också på utsidan (”Jag är alldeles mjuk, om jag bara vore lite mjukare skulle jag vara som en sådan där. Vad heter det? En slajmklump”). Bitterflatan kör med folk och är van att få sin vilja fram. Hon är inte sen att göra det hon ska, när hon ska det. Hon är bra på att följa deadlines och kommer alltid i tid. Hon är tidsfarsist. Hon ställer krav på människor i sin omgivning men skulle aldrig drömma om att ställa högre krav på någon än vad hon ställer på sig själv. Bitterflatan är bitter som få och söker någon som står ut med henne, eller någon som i alla fall påstår sig göra det.

Är det något för dig?
Hör av dig till

Bitter flata söker fitta - nu räcker det fan, inget mer djävla stolpskott

5 kommentarer:

  1. Från bitterflata till bitterfitta är inte steget långt, språkligt sett. Så långt får/bör det aldrig bli i verkligheten. Good luck!

    SvaraRadera
  2. Din vän är mer än välkommen till Gbg! Om hon anser att hon är bitter, har hon inte mött mig! Jag utmanar härmed din vän i en bitterhets-duell! :P

    SvaraRadera
  3. Om Hmm betalar biljetten kan jag tänka mig att åka till Göteborg. Jag vill bara varna om att Göteborg är en del av roten till min bitterhet så jag kommer inte vara det mest underhållande sällskapet.

    SvaraRadera
  4. Självklart betalar jag biljetten! Måste dock förvarna dig lite... Eftersom jag är hemmaplan så har jag även en del fans på plats...
    Så du kanske kommer i lite underläge! Kanske är bättre att ta duellen på neutral mark!? :P

    SvaraRadera
  5. Jag måste nog säga att oavsett vem som har hemmaplan tror jag att Bitterflatan vinner fajten. Jag kan nog tom sätta några kronor på det.

    SvaraRadera