onsdag 23 december 2009

God jul.

Maten är fixad, ljusen tända. Ikväll rimmar Fotbollsflatan och Akademikern till julklappar. Alla klappar är inhandlade men ändå känner FF att det är något som saknas. Plötsligt tänker jag att fiktiva presenter också är presenter och börjar slå in julklappar till utvalda brudar som under året dragit på sig den blågula landslagströjan. Utan rim får de dessa presenter, men med välformulerade motiveringar.

God jul...

Asllani: Medieträning
Detta kan det nya utlandsproffset, kaxig och talangfull som få, behöva. En medietränad Kosse innebär med största sannolikhet en tråkigare Kosse. Men Fotbollsflatan är övertygad om att Kosse själv skulle få en mindre turbulent tillvaro om hon fick medieträning.
Landström: En fystränare.
FF vet inte vem av landslagsbrudarna som är mest vältränad. Men något säger mig att Landis finns med i toppen. Trots det betonar hon ofta att hon vill utveckla sin fysik. En personlig fystränare är som klippt och skuret för träningsfreaket som nu drar till USA.
Schelin: Formen ala 2006
Om L8 hittar tillbaka till den form hon var i under 2006 är hon en av världens bästa fotbollsspelare. Därför passar det båda L8 själv och FF mycket bra om formen från 2006 återfinns och återlämnas till dess rätta ägarinna.
Seger: En returbiljett till Linköping och allsvenskan
Sveriges bästa fotbollsspelare 2009 drar till USA. Men för att allsvenskan ska vara världens bästa liga bör de bästa lirarna finnas i serien. Vad passar då bättre än att Seger får en betalt flygbiljett och ett långtidskontrakt med Linköping av tomten?
Sjögran: En ny frisyr
Den frisyr Terre har är inte ful, snarare rätt snygg och modern. Men allt vax som går åt för att hålla frisyren på plats är knappast bra – varken för klimatet eller Sjögrans personliga ekonomi.
Liljegärd: En plats i startelvan
Fotbollsflatan har inte makten att bestämma vem som ska ingå i landslagets startelva. Men någon match från start kan väl Göteborgstjejen få? Tre, fyra chanser är hon värd.
Lindalh: Lundgren till landslaget.
Lindalh har nu varit ohotad förstamålvakt i en rad internationella mästerkap. Om detta resulterar i motivationsbrist och hämmad utveckling låter jag vara osagt, men vore det inte bättre Sofia Lundgren återigen fick utmana Lindalh?
Forsberg: Ett friår
Ett skadefritt år kan hon väl få? Det vore inte mer än rätt efter alla skador.


Tips på fler julklappar? Tveka inte att dela med dig av dem här.

3 kommentarer:

  1. Hur många av Schelins matcher i Frankrike har du sett? Eftersom du säger att hon behöver hitta formen..

    //Emma

    SvaraRadera
  2. Hej Emma,
    jag har inte sätt L8 spela i Lyon överhuvetaget. Men ska jag vara helt ärlig så struntar jag i franska ligan och hur bra hon är där. Kul för henne att det går bra - men mer än så bryr jag mig inte. Jag vill att hon ska prestera i landslaget, det är där mina intressen ligger. Och där har hon tappat en hel del. Enligt mig.

    SvaraRadera
  3. Absolut, det kan jag förstå. Men egentligen är det inte så konstigt att hon inte presterade lika bra som hon har kapacitet till att göra. Franska säsongen slutade 2 månader innan EM, medans övriga spelare som spelade i svenska ligan och således kom till EM med full matchträning. Detta är ett högaktuellt problem för landslagsledningen då många spelare nu lämnat Sverige för spel utomlands. Skall bli spännande att följa landslaget med Dennerby i spetsen just i denna fråga.

    //Emma

    SvaraRadera