söndag 27 december 2009

Re: Den kränkande kontaktannonsen

Annandag jul och Fotbollsflatan beger sig till stammishaket. Väl där springer hon på ett fåtal bekanta ansikten. Fotbollsbrudar dansar till schlagermusik tillsammans med andra brudar. Fotbollsbrudar som, enligt hörsägnen, är relativt öppna med sin läggning men fotbollsbrudar som ändå inte ska outas av Fotbollsflatan. Dj:n, The Boss, gör allt för att bryta schlagermusiken som, på allmän begäran, strömmar ut ur högtalarna. Utan framgång. Så fort hon slänger på någon tuggummipop som annars brukar gå hem avtar dansandet och inom loppet av tre minuter har minst fem danssugna brudar samlats runt henne och tjatat och tjatat om schlager. Dj:n viker ned sig. Fotbollsbrudarna dansar till schlagermusik tillsammans med andra brudar. Fotbollsflatan dansar inte. The Boss presenterar FF som ”lilla toffelslave” och påpekar sedan att FF även är pressekreterare, men mest slav i största allmänhet. Men det roligaste och mest intressanta som hände under kvällen är när FF söker sig till toaletten. Bakom mig i kön hamnar ett ex till Bitterflatan. Och en intressant konversation följer.

Exet: Vänta, jag känner igen dig.
FF: Jo, vi har hälsat.
Exet: Men det ÄR du som skrivit den där kontaktannonsen om Bitterflatan va? Den kränkande kontaktannosen, haha!
FF: Mmmhmm, jo.
Exet: Gud vad rolig den var. Du måste skriva fler annonser. Hon måste få ligga snart, hon håller på att bli outhärdlig.
FF: Hon verkade ju inte uppskatta annonsen så där jättemycket.
Exet: Skojar du eller? Hon skrattade så hon höll på att dö när hon läste den. Tro mig. Jag känner henne rätt bra. Men du, lova att du skriver fler annonser – hon måste verkligen få ligga!

2 kommentarer:

  1. Obetalbart! Vad säger du Bitterflatan?

    SvaraRadera
  2. Ja, vad ska jag säga? Alla brudar är skräp. Och jag ligger inte med skräp...

    SvaraRadera