måndag 15 juni 2009

Vad är det som händer i Malmö?

Djurgården besegrade Hammarby med siffrorna 5-2 i Stockholmsderbyt. De blåblåas spel värmde på ett annars kyligt Kristineberg. Länge satt jag och funderade över vart alla flator hade tagit vägen. Skåningen hävdade då att det säkert var massa flator på plats och att man helt enkelt inte kan avgöra människors sexuella läggning bara genom att titta på dem. Jag hävdar motsatsen.

Efter en kaffe och en korv, ett straffmål av Bajen och sedan två snabba djurgårdsmål slutar jag plötsligt fundera över flatorna. Slänger en blick mot resultattavlan och får en smärre chock. MalmöSunnanå 0-4. 0-4? Jag gnuggar mig i ögonen och tvingas inse att det är sant. Malmö som innan den matchen bara släppt in 3 mål i årets allsvenska ligger under med 4-0 mot mittenlaget Sunnanå. Vad är det som händer med storklubben Malmö?

När jag kommer hem bekräftas slutresultatet på damfotboll.com, matchen slutade 4-0 och LDB Malmö (guldfavoriter i början av april) är nu borta från guldstriden. Vet inte ännu om detta gör mig glad eller ledsen, troligen det sistnämnda. Vem ska nu hindra Umeå från att ta sitt femte raka SM-guld?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar