lördag 20 juni 2009

Ha eller äta kaka?

Men skjorta och mörka jeans, tillfixat hår och nya skor, var jag på väg ut för att ta en öl men några kompisar. Även the ex skulle närvara vilket kändes bra, när vi bröt tog vi snabbt beslutet att (på flators vis) fortsätta vara kompisar. Och nu var det dags att ta en öl tillsammans för första gången sedan uppbrottet. Befann mig hemma hos Härlig. Den senaste tiden har vi haft en hångelrelation och spenderat mer och mer tid tillsammans. Men gång på gång har vi pratat om det faktum att vi inte vill ha ett förhållande och således är vi alltså fria att flörta, hångla och ligga med vem helst vi behagar. Trots det muttrar Härlig, på det barnsligt söta sätt bara hon kan, när det är dags för mig att möta upp the ex ock kompisarna:

Härlig: Jag vill inte att du ska hångla med någon annan...
FF: Tystnad - då jag inte hört vad Härlig sagt.
Härlig: Hallå, tänker du det eller? Ska du hångla med the ex?
FF: Sluta larva dig, jag ska inte hångla med henne.
Härlig: Men du sa ju att ni hade sjukt bra sex? Ska ni inte fortsätta ha sex?
FF: Öhmm, nej...
Härlig: Men varför inte det?
FF: Men vad snackar du om? Först vill du INTE att jag ska hångla med henne och sen tycker du vi ska ha sex, jag förstår inte. Make up your mind, jalla!
Härlig: Men... jag vet inte... Jalla själv!
Lång konstpaus följer, jag tittar på Härlig, lägger en hand på hennes axel och vi kysser varandra.
Härlig: Men åååh! Nu vill jag ju verkligen inte att du ska hångla med någon annan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar