lördag 20 juni 2009

Att vara eller inte vara tillsammans

Fotbollslflatan står vid spisen när Härlig kommer hem. Härlig blir överlycklig och ställer sig, som den medmänniska hon är, och tappar upp diskvatten.

FF: Jag pratade med The Boss idag, hon undrade om vi är tillsammans.
Härlig: Men va, varför undrade hon det?
FF: How knows? Hon kanske vill fetragga på mig och undrar då om det är lugnt liksom.
Härlig: Vad sa du då?
FF: Vad jag sa? Att vi inte är tillsammans såklart.
Härlig: Aaah! Varför sa du det?
FF: Men vi ÄR ju inte tillsammans!
Härlig: Måste du säga det till henne, nu kommer hon ju ragga på dig!

Härlig blir lite småputt, lämnar den rinnande kranen åt sitt öde och äntar istället vardagsrummet. Jag står kvar, skakar på huvudet och kan inte låta bli att skratta.

Härlig: (skriker från vardagsrummet): Får jag chans på dig?
FF: Va? Vi har ju snackat massor om det och kommit fram till att vi inte ska vara tillsammans.
Härlig: Men jalla, får jag det eller? (Härlig kommer nu tillbaka in i köket)
FF: Sluta larva dig nu va.
Härlig: Jag larvar mig inte. Jag vill inte att The Boss ska ragga på dig, jag vill inte att du ska ragga på henne. Får jag chans på dig eller?
FF: Är du seriös? Jag ska inte raggaThe Boss och hon kommer inte ragga på mig.
Härlig: Men jag vill inte att du ska ragga på någon!
FF: Suck, men jag vill ju ligga med någon, då måste jag få ragga.
Härlig: Men vi ska ju ligga, pucko!
FF: Ja just det, förlåt - glömde.
Härlig: Men svara då, får jag chans på dig?

1 kommentar: