fredag 19 juni 2009

Gratis program och matchsällskap

Djurgården - Stattena. På förhand kändes det som en väldigt icke-het fotbollsmatch. Stattena hade innan gårdagens match tagit 3 poäng i årets serie, Djurgården 10 fler men bara stundtals presterat bra fotboll. Ändå valdet jag att, helt singel, utan sällskap, söka mig till Krillan. Regnet gav mig en dålig hårdag och jag kände mig allt annat än het. Men sedan kom jag fram till biljettluckan. Väl där visade jag upp mitt frikort och hälsade på tjejen som satt i luckan och log mot mig - 20-25 år var hon, tippar jag på. Väntade mig att snabbt passera insläppet efter som jag var sen och matchen redan hade sparkats igång. Men tjejen i luckan tappar då ut en papperslapp genom luckan samtidigt som hon ger mig ett matchhäfte, som ska kosta 20 kr, gratis. Givetvis plockar jag upp lappen åt henne och tar med ett leende emot matchprogramet. Lite konfunderad över att jag fått det gratis.

Bruden: Tack!
FF: Öhm, jo det var så lite...
Bruden: Du är alltid så himla trevlig (här ler hon stort) är du själv här idag? Du brukar väl ha med dig någon kompis eller två? Sist var det någon blond tjej.
FF (inser nu att bruden flörtar och att hon troligen tappade lappen med flit...): Aha, ajo, men idag var det ingen som ville hänga på.
Bruden: Så du är en riktigt fotbollsfantast? Som går på fotboll själv menar jag.

Samtalet flyter på en stund. Bruden lämnar luckan och helt plötsligt har jag sällskap genom denna match också. När matchen är slut har jag ännu inte frågat efter brudens nummer men som valde att uttrycka det - chansen finns att vi ses igen. Djurgården - Kristianstad, 3 juli. Blir det ytterligare än ohet match kan tänka?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar