tisdag 19 januari 2010

Heterobruden är död!

Heterobruden är ett samtalsämne som legat på is ett tag. Och troligen kommer hon att göra det ett tag framöver. Eller, Heterobruden kommer här med inte att gå under namnet Heterobruden. Helt enkelt för att man måste leva upp till sitt namn, och det gör inte Heterobruden. Ni känner kanske till historien. Heterobruden – som här med kommer att tilldelas namnet Lill-Monkey på grund av sin förmåga att forma apliknande ljud – och Fotbollsflatan bor på samma internat. De spenderar tid tillsammans. De tycker om varandra, som vänner. För att Lill-Monkey har pojkvän har ständigt skickat ut enorma heterosignaler. Trots det, trots att LM gång på gång förklarat att hon är hetero och dessutom oerhört säker på sin sexuella läggning – har hon pratat om FF som den perfekta mannen och även förkunnat att hon kan komma att dumpa pojkvännen för FF.
Det ni hittills inte fått veta (av den enkla anledningen att Hippien läser denna blogg och kommer ställa mig miljontals frågor när hon läser detta) är att LM:s pojkvän varit otroligt svartsjuk på mig. Helt utan anledning hävdade jag. LM hävdade motsattsen. För några veckor sedan ägde följande konversation rum:

FF: Jag förstår verkligen inte VAD det är han är svartsjuk på. Men jag tycker att det är sjukt kul att han är så sotis.
LM: Det är ju inte direkt så att han inte har anledning att va svartsjuk.
FF: Hur menar du då?
LM: Men han har ju anledning att va svartsjuk. Det vet ju både du och jag.
FF: Alltså, hur menar du?
LM: Är du trög eller spelar du bara dum?
FF: Nej, men... Jag förstår faktiskt inte vad du menar.
LM: Visst, kör den stilen du. Men du kan inte förneka det hur länge som helst. Han är svartsjuk av en anledning. Det vet du också. Egentligen.

Efter det, för Fotbollsflatan, något förvirrande samtalet gick det långt tid innan FF och LM fick tillfälle att prata igen. Julstök och jobb kom i vägen. Nyår passerade. Sedan ses de igen, FF och LM. Stämningen mellan dem skulle kunna varit bättre. De tassade som katten kring het gröt. Ingen vågade fråga den andra vad hon faktiskt menade. Efter den stela perioden gjorde festen entré. Och de flesta vet vad alkohol kan göra med redan förvirrade hjärnor. Det hände mycket den kvällen men ad som egentligen hände den natten som var fylld av berusning, låter jag vara osagt – jag tänker på Hippien och alla de frågor hon kommer att ställa.
Vad som händer nu vet FF ännu inte. Vad som händer nästa gång alkoholen förvirrar våra redan förvirrade hjärnor, det vet ingen.
Helt klart är det dock att Heterobruden inte längre existerar.

2 kommentarer:

  1. Ahahaha! Men åh, min kära fotbollsflata, nu har jag mer frågor än ever! Vi ses;-)

    SvaraRadera
  2. Inte okej, Fotbollsflatan!

    SvaraRadera