torsdag 7 januari 2010

Jag undrar vad herr Lagrell skulle säga...

Svenskfotbolls högsta chef har mycket att stå i just nu. På något sätt måste han deala med två feta fotbollsfloppar och styra upp framtiden. Annars riskerar Sverige att bli en riktig blåbärsnation i fotbollssammanhang. Herrarnas nya förbundskapten, Erik Hamrén, måste komma in i matchen. Mr Dennerby måste på något sätt styra upp sitt landslag och börja prestera. Och de båda förbundskaptenerna måste lyckas. Det är Lagrells jobb att se till att de gör det.

Zlatan måste vara nöjd också, oavsett om han väljer att återvända till landslaget eller inte.´Alla nya, unga, 25-åringar som är på väg att ta steget in i landslaget måste medietränas.
Som sagt, han har mycket nu den där Lars-Åke Lagrell. Inget får störa under arbetets gång. Jag undrar vad herr Lagrell skulle tycka om han visste att jag mer än gärna skulle störa. Visst hoppas jag också på framgångar för de båda landslagen – även om det är rätt allmänt känt att jag hoppas mer på damerna än på herrarna - och en nöjd Zlatan som återigen drar på sig landslagsdräkten. Men trots det skulle jag mer än gärna knacka på Lagrells dörr och be om att få sitta ner.

Jag undrar vad herr Lagrell skulle säga om jag bad att få mjölk i kaffet. Jag undrar vad han skulle svara på de frågor jag har att ställa. Jag undrar vad han skulle tänka om jag förklarade min syn på fotboll för honom.
Hur skulle Lagrell reagera om ja pratade om spelare som med pengars makt förvandlas till divor och supportrar som håller på att förstöra sporten. Skulle Lagrell förstå mig när jag med en tår i ögat säger att den sport så många älskar är på väg att dö?

Framför att undrar jag vad herr Lars-Åke Lagrell, svenskfotbolls högsta chef, skulle säga om jag pekade på damlandslaget och sa; Det där är kärlek, snälla låt ingen förstöra det. Nu när herrfotbollen blöder kan du väl hjälpa mig att skydda det jag älskar allra mest.
Jag undrar vad Lagrell skulle skriva i sin dagbok om jag gång på gång upprepade;
”Låt inga idioter förstöra damfotboll så som de förstört herrfotbollen”.

1 kommentar:

  1. Flatan, jag älskar dig (nästan) fast jag är en karlslok. Så skall det låta! Hoppas du får en bra respons hos den där Lagrell! :)

    /Rufus

    SvaraRadera