onsdag 27 januari 2010

20 frågor.

Förra veckan, efter att Fotbollsflatan avslöjat att LM (fd Heterobruden) och FF gjort mer än bara hånglat, var det dags att möta Hippien fylld till bredden av frågor.

Hippien överröser FF med frågor så fort FF äntrar rummet för dagens första lektion.
Hippien: Alltså, va?
FF: Inte nu okej, inte nu! På rasten.
Hipp: Tro inte att du kommer undan bara.

Senare med en cigarett som sällskap under en femminutersrast.
Hipp: Okej, har ni legat?
FF: Hmm, öhm... jo...
Hipp: Vaknade ni i samma säng?
FF: Nej, jag hade vett nog att gå och lägga mig i min säng.
Hipp: Har ni pratat om det?
FF: Pratat? Vi har mest bara skrattat.
Hipp: Okej, hur är stämningen mellan er nu?
FF: Det är lite... stelt.
Hipp: Hennes pojkvän då?
FF: Det är väl hennes problem? Fast det känns inte bra. Så sent som igår ringde han henne och sa liksom ”hur är det med FF? Hälsa henne från mig. Hon är fan skön alltså”. Och... det är ju inte bra.
Ungefär här märker FF att fler skolkamrater också förgyller rasten med en cigg. Hon märker detta framför allt för att internatkompisen Blondie tar till orda och skriker.
Blondie: VADÅ? HAR DU BERÄTTAR?
Hipp: Det låter som att NI har haft sex.
FF (märker nu att det står 5-10 personer och lyssnar spänt på vad hon har att säga): Jag och Blondie, nej! Absolut inte!
Blondie: Skratt! Nej, FF och...
FF: ALLTSÅ! Jag och. Jag och en brud.
Hipp: Och hur vet HON om det? (pekar menande mot Blondie)? Kom hon in när ni höll på eller?
FF: Nej men hon har väl mest bara räknat ut det.
Hipp: Nu är rasten slut, men den här diskussionen har just börjat!

1 kommentar: