onsdag 24 februari 2010

OS-tider

I dessa OS-tider bänkar sig Fotbollsflatan och Fillipa Bark framför tv:n kväll efter kväll. Igår var det skidor och hockey som gällde. Följande konversation äger rum under första hockeyperioden.


FF: Förlåt att jag dissade dig på fejan. Men min blivande fru blev intervjuad i tv då.

FB: Vem av dem?

FF: Maria Roth, min älskling!

FB: Vet hon om att ni ska gifta er?

FF: Inte än.

FB: Inte hon heller alltså. Hur många är det du ska gifta dig med nu igen?

FF: Inte skoj!

FB: ”Hej, ska vi gifta oss? Ta en kölapp!” Du förespråkar månggifte va?

FF: Nää, eller jo. Eller...

FB: Vet någon av alla dina blivande fruar om att ni ska gifta er?

FF: Inte än. Men jag tänker att det mest bara är en tidsfråga.

FB: Aha, tvångsgifte alltså. Du ska bara peka på en brud och; ”vi ska gifta oss, varese du vill eller inte”.

FF: Om jag fick välja på det sättet skulle jag välja en norrländska. Jag älskar norrländskor!

FB: Är Maria Roth norrländska? Eller hon Johanna Alm? Eller Linnea Thorstensson? Eller...

FF: Nej, det är ju det som är problemet med dem. Jag kanske ska välja Kalla istället? Fast hon är ju inte min typ. Magdalena Forsberg får det bli! Jag gillar ju äldre. Äldre norrländskor. DET är min melodi.

FB: Alltså du har för höga krav. Du begränsar dig för mycket.

FF: Äh! Struntprat. Tina Nordlund förresten. Henne ska jag gifta mig med.

FB: Tina Nordlund – varsågod och ta en kölapp.

FF: Nej. Nordlund SKA jag gifta mig med. På riktigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar