måndag 2 augusti 2010

Paraden som blev (O)härlig

Timmar innan Pride Paraden försöker Fotbollsflatan och Skogsmulle komma överrens om med vilka de ska knata och visa sitt stöd för HBT-personer.

Skogsmulle: Men tjejjouren.se då? De är bra! Och Zidane ska säkert gå där, det vore skoj.
Fotbollsflatan: Jo, Zidane skulle gå där. Men troligen (O)härlig också…
Skogsmulle: Just det, (O)härlig ja… Jag träffade henne i går. Och hennes fru. Hon verkade trevlig faktiskt, men jag känner henne inte så.
Fotbollsflatan: Hon ÄR säkert trevlig. Hon va aldrig otrevlig mot mig i alla fall. Men hon är ju svartsjuk som få och enligt vissa pålitliga källor är hon inte så där värst snäll i ett förhållande. Jag skulle inte vilja vara gift med henne. Men, det är ju inte mitt problem liksom.
Skogsmulle: Men du vill inte gå med tjejjouren för att du riskerar att träffa dem?
Fotbollsflatan: Nej, jag har inga problem med det. Jag tror till och med att jag skulle vara trevlig om jag sprang på dem. På sanning. Jag har ingen anledning att vara otrevlig. Jag är inte sur eller bitter.

Skogsmulle och Fotbollsflatan bestämmer sig för att gå med just tjejjouren. (O)härlig och hennes fru The Cat går inte med. De står efter vägen, vinkar och ser ooootroligt glada ut. Fotbollsflatan hälsar inte på dem och när Skogsmulle påpekar att FF sagt ”jag har ingen anledning att vara otrevlig” påstår FF att hon inte heller var det. Däremot kom bitterheten tillbaka. Inte över att (O)härlig och The Cat är gifta, inte för att FF inte längre finns med på (O)härligs karta (tro mig, jag är känslomässigt väldigt över den bruden…), utan för att det är ett år sedan (O)härlig och FF bröt totalt. Ett år efter att (O)härlig dumpat FF på ett ytterst osexigt sätt är bruden gift. Lyckligt gift påstår hon och säger hon det så. Troligen har hon ett regelbundet sexliv och någon som steker pannkakor åt henne klockan 6 på morgonen (FF var ju som bekant grym på att hoppa över sovmorgonen och kirra frukosten när (O)härlig började jobba tidigt). Vad har FF? Ett högst oregelbundet sexliv och en liter fil i kylen. Jag önskar för allt i världen inte få (O)härlig åter. Men håll med om att det är en aning orättvist allt det här.

För att återigen göra Bitterflatan glad kan jag berätta vad Skogsmulle sa när hon och FF sprang på Den Bittra i parken.
"Alltså, jag har alltid tyckt att hon ser bra ut - men hon är fan snyggare än jag minns". Varför berättar jag det? Äh, jag tycker att Den Bittra behöver lite komplimanger. Hon hade tydligen ännu en helvetesvecka under Priden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar