torsdag 5 augusti 2010

Fucking!

En helt vanlig måndag. Fotbollsflatan är sjukt trött efter alldeles för lite sömn. Har hållit igång sedan kl 6 och är sådär på eftermiddagen en aningens seg. FF springer för att hinna med pendeln och precis innan dörrarna stängs slår hon sig ned mitt emot en tjej med en tidning. Samtidigt som jag försöker återgå till normalläge, få svettningar och andning under kontroll, jag inte låta bli att spana in tjejen mitt emot. Det lilla jag ser. Schysst klädstil. Snickarbyxor och en blå munkjacka. Brunt kort hår. Mer än så ser jag inte förrän bruden tittar upp mot mig och mitt hjärta hoppar över 3-4 slag för att sedan börja ticka på i en rasande takt. Fucking.
Fucking djävla skit också! Tankarna snurrar genom mitt huvud: Jag borde ha kammat håret i morse, oavsett hur trött jag var och hur kort hår jag har. Jag borde ha tagit en dusch på jobbet, borde ha kört skjorta- och inte mjukisstilen. Och framför allt borde jag fan inte ätit den lunch som nu är på väg upp igen.

Har jag berättat om Fucking? Knappast va. FF och Fucking var passé långt innan den här bloggen drog igång. För att göra en lång historia (ganska) kort: Fucking och FF träffades en helt underbar kväll och klaffade som Piff och Puff. Helan och Halvan. Skrik och Panik – you name it. Vad vore den ena utan den andra? Det var lite som blixtar och dunder, magiska under och tusen och en natt på samma gång. Fränder, själsfränder som hängde var och varannan dag. Timlånga telefonsamtal och säkert 50 sms per dag. Minst ett mail i timmen. FF och Fucking, där kan vi snacka kvalitet. Men det hände aldrig något – annat än mys i soffan och flörtiga sms. Aldrig något sexuellt, förutom kramar men hur djävla sexuellt är det? Fucking hade sin Psykbrud som inte blev allt för glad när FF erkände sin kärlek för Fucking. Och det var mer Avundsjuk möter Lena PH (det gör jävligt ont) än blixtar och allt det där.

Efter det har Fucking och FF – polarna, självfränderna – knappt hälsat på varandra. Detta är alltså mer än tre år sedan. Tre år och inte en enda gång har vi hälsat. Trots att vi bott i samma stad hela tiden. Illa. Smärtsamt. Det GÖR verkligen ONT!

Och så sitter hon där mitt emot mig på tåget. Jag är svettig hon är het. Jag är sunkig hon är. Hon är bara hon och mitt hjärta smälter.
Pendeln närmar sig Huddinge och jag hör en välbekant röst prata.

Fuck: Det blev lite oväntat kallt. Snacka kyligt.
FF: Hehe.
Fuck: Tur att man ska av här.

Fucking lämnar vagnen. Hoppar av tåget och försvinner återigen ut ur mitt liv. Att det ska göra så förbannat ont. Att hon ska vara så satans djävla snygg…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar