tisdag 27 juli 2010

Nu har pride dragit igång och det närmsta Fotbollsflatan kommit den gigantiska festen är en kortare promenad förbi Pride House och vidare till pendeln. Mer än så vet jag inte om det kommer att bli heller. När nya jobbet ringde och hörde om jag kunde hoppa in sa jag ja utan att tveka. Sedan kom eftertänksamheten. Som vanligt lite för sent. Det brukar bli så när det gäller mig.

Först frågade någon hur fan jag tänkte när jag bokade upp mig hela Priden – inte alls. Sedan fick jag höra att jag inte var någon mästare på att planera – sant. Tillslut insåg jag att jag inte hade någon aning om vad förväntas skriva – bara att det inte hade med sport att göra.
Några dagar senare märker jag att det funkar. Det är inte optimalt att missa homofesten. Det är absolut inte optimalt att sitta 9-10 timmar per dag och skriva något som INTE är sport. Men det funkar.

För övrigt ska Fotbollsflatan imorgon möta upp Auktoriteten på söder för att växla föremål och troligen djävlas en del. En kopp kaffe på det. Inget mer spelande dock. Det är ett som är säkert. Jag har lagt ner det. Den bittra blir så arg annars.


Lite mer onödigt vetande nu. Fotbollsflatan utsåg 2009 Linköpingsduon Landström/Lundgren till snyggast i allsvenskan. Nu delas förstaplatsen av stockholmarna Svensson/Lundh/Ölander. Värt att veta när damallsvenskan snart drar igång igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar