söndag 16 maj 2010

Flatnormen i sitt esse

Flatnormen genomsyrar min vardag. I veckan såg jag två skadade försvarsspelare sitta och titta på fotboll tillsammans. Jag antecknade orden ”tillsammans?” i mitt osynliga flatblock. Innan de hade jag gjort en intervju med en mycket klok fotbollskvinna. Hennes åsikter var så grymma att jag ett tag var helt övertygad om att hon delade säng, barn, villa och volvo med en kvinna. När jag sedan gick på fotboll i jobbets tjänst satt jag en stund och försökte räkna ut hur många flator som befann sig på arenan. Efter det står jag och funderar på vem jag ska snacka med efter matchen – den snygga flatan (som dock har flickvän och verkar tämligen tillfreds med det) eller den straighta bruden som har pojkvän (och som hade nätat i matchen). Idag var jag återigen på fotboll i huvudstaden. Förlåt. I Solna Centrum. Och gud vad jag spanade efter snygga, icke heterosexuella brudar – på och utanför planen. Såg ett gäng med brudar som jag vet är flator och bredvid dem satt en brud vars sexuella läggning jag aldrig haft någon aning om, och inte heller funderat kring. Jag tog återigen mitt osynliga flatblock och antecknade ”[Namn] flata?”.


Vad vill jag säga med detta? Flatnormen och flatglasögonen har förstört Fotbollsflatan. Det måste vi ändra på. Så länge brudarna presterar på planen, har vettiga åsikter, hejar på sitt lag och allt vad det nu är – så spelar det fan ingen roll vilken läggning de har. Det är inte intressant.

Och förresten. Fotbollskvinnan är tydligen inte flata. Jag googlade och hon har man och barn. De där två försvarslirarna är nog inte tillsammans, de råkade troligen bara spela i samma lag och tycke då att man kan väl sitta bredvid varandra under match. Jag valde att intervjua den heterosexuella målskytten framför den snygga flatan. Beträffande [Namn], helhetsintrycket säger mig att hon nog inte är speciellt mycket flata – men man vet aldrig. Spelar det egentligen någon roll? Näää, jag tänkte väl det.

6 kommentarer:

  1. Hehe du verkar kåt på alla tjejer du ser. Hur gammal är du egentligen? Skulle du kunna tänka dej att göra det med en riktigt ung fotbollsflata eller, som är typ......ja 14-15 år =)

    SvaraRadera
  2. Hahah! Jag är inte på på alla brudar jag ser - men spana får man väl? Ingen har sagt till mig att det bara är grabbar som får vila ögonen på vackra brudar. Jag är definitivt äldre än 14-15 och mig veterligen är det inte riktigt okej att ha ihop det med en brud (eller grabb) under 15. Så, mitt svar på den frågan blir nej. Haha

    SvaraRadera
  3. Hehe okej, det var ett diplomatiskt svar. Men din första tjej du kysste, erkänn att det var genom fotbollen du raggade upp henne =) hur gammal var du första gången du fick smaka på en brud?

    Jag är lite nyfiken på hur du tror att de flesta flator står politiskt? Alla flator som jag frågat säger att de röstar rött i alla fall =)

    SvaraRadera
  4. Jag är ytterst diplomatiskt av mig. I vissa kretsar bär jag tom smeknamnet Diplomaten - pga mitt ständiga "å ena sidan, å andra sidan... - kan vi inte bara vara sams även fast ni tycker olika?".

    Första hånglet - fotbollsbrud. Första bruden - fotbollbrud. Ålder? Äldre än 15, yngre 20.

    De flator jag umgås med röstar alla rött, eller grönt - men det är väl mer eller mindre sak samma. Har sprungit på en flata som varit öppen moderat.EN. Sen finns det säkert fler, men det vanliga är nog att flator röstar åt vänster.

    SvaraRadera
  5. Haha, vad anser ni "röda" fotbollsflator om islam då =) finns det några muslimska tjejer som spelar fotboll på "elitnivå"? Sen undrar jag när Vickan Svensson tar över som förbundskpaten för landslaget? Det känns som att det är dags för det va =)

    Sen vill jag veta när Malmö förlorar sin första match, för då måste spela på det......på tal om spel på dammatcher.......tror du att det förekommer några uppgjorda matcher i damallsvenskan?

    SvaraRadera
  6. Vi "rödingar" har inte diskuterat islam och muslimer speciellt ofta måste jag erkänna. Personligen har jag ingen åsikt då min kunskap inte sträcker sig långt.

    Mig veterligen finns det ingen svenska som är muslim och lirar på elitnivå. Resten av världen har jag ingen koll på - men det borde finnas någon ;)

    Vickan tar nog aldrig över som förbundskapten för landslaget. Och varför skulle hon? Dennerby lär sitta på tronen till 2012 och efter de kommer Miss Sundhage. Pia lär basa över landslaget i minns fem, troligen tio, år. Om Vickan tar över efter det får framtiden utvisa.

    Malmö kan åka på en stjärnsmäll redan efter sommaruppehållet (borta mot Örebro). Förlorar de inte där lär de förlora mot Linköping borta veckan efter. Men jag är inte så säker att jag kan rekomendera dig att spela med stora summor.

    Och nej. Jag tror inte det förekommer uppgjorda matcher i damallsvenskan. Det vore bara pinsamt.

    SvaraRadera