onsdag 21 juli 2010

En dag med den Bittra

Bitterflatan må ha slutat bittra på nätets bittraste blogg (men lever vidare på både twitter och fejan) men det betyder å andra sidan inte att brudens bittra budskap sprids för vinden. För något år sedan bestämde sig nämligen bruden bakom Bitterflatan att Fotbollsflatan skulle styras upp – karriärsmässigt och bittermässigt. Således har jag fått äran att springa på både bruden bakom Bitterflatan och hennes bittra alter ego titt som tätt. Och vad har FF lärt sig av dessa möten? En hel del vågar jag påstå. Dels har hon lärt sig att vara både proffsigare och seriösare i sin yrkesroll ( för er som undrar hur BF kan ha lärt mig detta kan jag tala om att BF är sin karriär. När hon inte gråter och bittrar över brudar är BF en framgångsrik karriärskvinna). Men hon har också lärt mig vad bitterhet är och hur man tacklar den (inte alls! Låt bitterheten vara en viktig, central del av ditt liv…). Som om inte det vore nog bjuder bruden, även privat, på en hel del skratt. BF har redan återgivit sin version om en fotbollsmatch på Kristineberg. Nu är det Fotbollsflatans tur att berätta vad som hände under cupmatchen mellan Djurgården och Umeå.

BF och FF slår sig ned på läktaren några minuter försenade. Som vanligt plockar FF fram en cola light och räcker över den till BF som blir lika överraskad och barnsligt glad som alltid. FF får en snabbversion i turerna kring någon maffia från en storstad och berättar sedan om det senaste kring Heterobruden och Auktoriteten innan följande konversation tar fart.
FF: Jag vet att du är Bajare men idag hejar vi på Djurgården. Jag är ledig, jag får vara partsik. Okej?
BF: Jag vägrar heja på något lag. Jag hejar på den spelare som är snyggas. Hon till exempel (pekar på Umeås nr 8) vem är hon?
FF: Maija Saari. Finska, mer än så vet jag inte.
BF (ställer sig upp på träläktaren och skriker): Heeeja Maija! Heeeja Maija! (sätter sig ner igen och ser mäkta stolt ut).
BF: Och hon (pekar på Djurgårdens nr 12) vem?
FF: Om jag säger vem det är så lovar du att inte ställa dig upp och skrika igen
BF: Deal…
FF: Caroline Frånberg. Men hon är typ liten. 20 kanske.
(BF nickar och flinar och det går inte att undgå att förstå att det knappast gjorde saken sämre).

Några minuter senare försöker BF styra upp FF:s kärleksliv och tror sig ha hittat en genial lösning.
BF: Du borde ju verkligen hooka upp med en fotbollsspelare. (Tystnad) JAG också!
FF: Visst! De måste vara bra också så att vi får resa runt i världen och titta på alla mästerskap.
BF: Och alla brudar…
FF: Suck. Och sen kan de bli proffs i typ Usa. Spela i samma klubb. Så kan vi dra dit på semester och titta på fotboll.
BF: Och brudar…
FF: SUCK!
BF: Men vänta… Ska de spela i samma lag? Och vara kompisar?
FF: Ja, vart vill du komma?
BF: Det går inte. DOM KOMMER JU BARA LIGGA JU!
FF: Nej, skärp dig. De ska ju bara vara kompisar.
BF: HAHA! Flator kan inte bara vara kompisar. Fattar du väll
Här är FF på vippen att berätta att hon bara legat med 3 av sina närmsta vänner. Men väljer att låta bli.

När första halvlek är slut tvingas FF och BF att byta plats på läktaren. Allt för att BF vill komma närmare de där snygga brudarna som sitter längre bort. De spanar in varsin av brudarna ovh snart försöker BF, återigen, ge FF kloka råd.
FF: Hon är både snygg och trevlig!
BF: Men haaaallå! Fråga om hon vill ta en öl.
FF: Hallå? Hon lirar i AIK, det går inte.
BF: Ännu bättre! Du intervjuar henne. ”Dataratada bra match, synd att ni förlorade. Datada – vill du ta en öl någon gång?” Enkelt!
FF: Sjukt oproffsigt och nej tack!
(ungefär här reducerar Umeå på straff genom just Maija Saari och återigen står BF upp på läktaren och skriker)
FF: Det är verkligen slående. Det här är damfotboll. PÅ RIKTIGT. Jag tittar på fotboll och du tittar på brudar.
BF: Jag vet. Det är fantastiskt roligt!

Detta, kära läsare, får anses vara en helt vanlig dag i Bitterflatans liv. Just so you know…

6 kommentarer:

  1. Kul att hitta till din blogg! Trist att BF har slutat blogga precis som jag hittade dit. Du har väl inga planer på att lägga ned hoppas jag?

    SvaraRadera
  2. Haha, du verkar inte ha något annat än tuttar, bröst och fitta i huvudet 24 timmar om dygnet =)

    Alla vet vad "white trash" är för slags folk, och nu undrar jag i vilken utsträckning flator är WT. Har du hamnat i säng med nån WT-brud nån gång, eller håller du dej till brudar som det är "normala Svenssons" typ =) Är det viktigaste att få fitta bara, eller spelar personligheten roll för dej? Berätta hur ni flator tänker här =)

    På tal om Svensson......har du gjort det med "Vickan" nån gång, eller är hon typen som håller sig till en och samma brud hela tiden? Hon är ju gift och "har barn" nu......men om hon hade varit singel, så hade du kanske försökt få henne i säng =)

    Jag tycker personligen att Vickan var het för tio år sen. Idag har hon blivit tjock om kinderna tyvärr =)

    SvaraRadera
  3. C - jag har inga planer på att sluta blogga. Tyvärr kan det ju hända att jag bloggar för sällan dock. Men jag ska försöka hålla dig nöjd och glad ;)

    Anonym - Tro mig, det ryms rätt mycke fotboll i mitt huvud också. WT, Svenssons... Hmmm. Jag är alldeles för dåliga på att sätta etiketer på folk, så den frågan passar jag på.
    Personligheten är givetvis det viktigaste. Så fungerar väl det flesta människor? Ibland vill man bara ligga, men man ligger inte med vem som helst bara för det.

    Svensson. Mig veterligen har hon bara haft en brud - sin nuvarande fru. Så... Nej. Hon är väl 10 år äldre än mig och om hon var het för tio år sedan så var jag inte byxmyndig på... Haha.

    SvaraRadera
  4. Hm, kanske en dum fråga men vem är Vickan? För övrig kan du väl hälsa BF att om hon letar efter en tjej med vett i huvudet och vill få en ring på fingret (om jag nu har förstått det rätt) så bör hon raggar på tjejer som är äldre än 20... Som bonus kommer hon att slippa åldersnojan. Jag är raka motsatsen, en omvänd pedofil skulle man kunna säga. Jag vill att min tjejer ska vara åtminstone 10 år äldre.

    SvaraRadera
  5. C - Vickan = en av sveriges grymmaste fotbollsspelare genom tiderna. Lagkapten i landslaget som la skorna på hyllan efter säsongen 2009. Drottning i laget som vann VM-silver 2003. Googla.

    Jag tror att BF egentligen har koll på allt det där. Det är nog bara så att hjärnan och hjärtat inte vill samma sak.

    Jag är nog mer som du i det fallet. Över 25, ja tack. Under 35, ja tack.

    SvaraRadera
  6. Jaha, jag har inte så bra koll på fotboll (dödssynd?). Kollar mest på tjejerna... ;)

    SvaraRadera