tisdag 7 juli 2009

Smekmånaden är över

FF och Härlig har precis kommit hem från en minisemester i Dalarna. Trötthet och hunger dominerar kvällen. Irritationen är påtaglig. Det tjafsas om tvätten, maten och datoranvändandet. Tjafsas och diskuteras. Tillslut kryper de till sängs och diskussionen fortsätter.

Härlig: Att vi har tjafsat så mycket under helgen? Hur tänker du; Är det bra för att vi börjar lär känna varandra bättre. Att vi vågar vara ärliga och ta upp småsaker?
FF: Jag tänker att det är bra. Jag tror aldrig jag har haft en såhär ärlig relation förut och jag tycker verkligen om det.
Härlig: Men är det därför vi tjafsar? För att vi vågar vara ärliga?
FF: Ja, jag tror det. Sen tänker jag att det kan vara så att din mens och min PMS spelar in en del.
Härlig: Skratt! Troligen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar