måndag 6 juli 2009

Mmmhmm...

Minisemester i dalarna med Härlig. Under fredagen blir stämningen när FF tycker att Härlig fuskar i kortspel, något som Härlig inte alls håller med om. FF lämnar spelbordet och hugger in på matlagandet. Härlig smyger upp bakom FF och söker närhet. FF drar sig undan, söker något annat. När det är dags för sömn försöker FF sova då Härligs mobil hela tiden piper och ber om uppmärksamhet. FF blir irriterad. När FF nästan lyckats somna vill Härlig har uppmärksamhet. FF ger upp sovandet och ger Härlig den uppmärksamhet hon ber om. De pratar i timmar. De pratar om polyparet, de pratar om the Prins. Härlig pratar, FF hummar och undrar mest när de ska prata om FF. Undrar hur det gick till när polyparet och the Prins blev mer närvarande i relationen än FF. Irritationen växer.

Lördagen kommer och FF, som sovit max tre timmar, är nu inte bara sjukt irriterad utan även trött. Det noterar Härlig, tröttheten alltså men inte irritationen. Efter en runda på stan då Härlig dragit med FF från loppis till loppis till Röda Korset till loppis till loppis och däremellan pratat oändligt mycket om Polyparet och the Prins, blir irritationen för stor. FF väljer tystnad och svarar inte på det Härlig frågor. Bara tystnad, inte längre hummanden.
Tillslut, under promenaden tillbaks till stugan, märker Härlig att allt inte står rätt till.

Härlig: Är vi sams?
FF: (tystnad)
Härlig: ÄR VI SAMS?
FF: Mmmhmm
Härlig: SUCK!
FF: Alltså, vi är inte osams men. Alltså jag blir sjukt irriterad.
Härlig: På mig?
FF: På dig. På mig. På att det känns som att jag inte får plats i den här relationen.
Härlig: Hur menar du då?
FF: Aaah! Jag vet inte okej, jag vet inte!
Härlig: Yes, din standardkommentar igen! Otippat!
FF: Men åååh! Just nu är jag alldeles för trött, irriterad och hungrig för att prata om det här okej!
Härlig: Men jag förstår inte. Bla bla bla bla (vad Härlig säger här har FF fortfarande inte en blekaste aning om då öronen inte lyssnar längre)
FF: Mmmmhmmh.
Härlig: Finns det något jag kan göra för dig?
FF: Jaaag veeeet iiinteee!
Härlig: Kanske kan jag vara tyst?
FF: Skratt, ja. Möjligen men inte troligen…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar