torsdag 21 maj 2009

Måste nog stryka "damfotbollsexpert" ur mitt CV

Träning igår med Hetrolaget. Match i helgen men som vanligt får jag nöja mig med att se den från läktaren då träningsstatistiken talar sitt tydliga språk. Kanske kommer jag inte ens sitta där på läktaren trots att det är hemmamatch – beror liksom på vilka matcher som spelas i damallsvenskan samtidigt. Alla vet om hur min prio ser ut och division fyra finns långt ner på listan. Speciellt när jag själv inte ens får dra på mig matchtröjan. Förra säsongen däremot spelade jag ett tiotal matcher och om jag inte var med i laget satt jag där på läktaren, ivrigt hejandes på hetrokmpisarna. Då prioriterade jag – av okänd anledning – bort damallsvenskan.
Nu blir jag tveksam, såg jag ens en ända allsvensk match förra säsongen? Får logga in och titta upp lite resultat och se om minnet kommer tillbaka men just nu har jag inget aning. Och jag ska kalla mig sveriges största fotbollsflata? Vilket skämt!

Skäms lite hur mycket kunskap som rann ut ur mitt huvud under det slappa fjolåret. Nu har jag inte ens koll på vilka som spelar i Djurgården. Blir förvånad varje gång någon Rebecka, Alexandra och allt vad de nu heter, kommer in på planen. Vad hände med sjukt snygga Anna Hall, härligt tuffa Jane Törnqvist, vart tog tyskorna vägen? Danskorna – flyttade de alla till Frankrike? Seriöst allt jag vet om Djurgården för stunden är att heta Thunebro och nicksäkra Brogårde styr backlinjen, att någon från Belgien bestämmer på mittfältet, att Vickan spelar lite överallt och att Linda Fagerström gjort comeback – att Fagerström knappast imponerat i comebacken är en annan historia.
Ah! Vad heter tränaren i Djurgården? Anders Johansson? Jag vet kanske inte vad han heter men jag har koll på att han tidigare tränat Malmö, herrar eller damer har jag ännu mindre koll på.

Vad fasen! Fotbollsflatan behöver uppdatera sina fotbollskunskaper. 2009 räcker det liksom inte med att man har koll på vilka som vann EM 84, hur många SM-guld Jitex vunnit eller vilken frisyr Malin Moström, hetast av de heta, hade under VM 2003. Skärpning!

2 kommentarer:

  1. Måste bara säga det att, heh, USAs målvakt Hope Solo är hetast av de heta. :D

    SvaraRadera
  2. kan inte göra annat än att hålla med ;) Men det är en helt annan historia.

    SvaraRadera